Aktywny Nauczyciel Facebook
Aktywny Nauczyciel You Tube
Aktywny Nauczyciel Instagram
Visit page main
  • Start
  • Rady Pedagogiczne
  • Pracownie AI i STEM
  • Darmowe webinary
  • Wideoszkolenia
  • Wiedza
  • Strefa korzyści
  • Pomoce dydaktyczne
  • Pakiety szkoleń
  • Pakiet edukacja 360
  • Kontakt
  • Zaloguj się...

Jak promować szkołę i budować jej wizerunek?


Promowanie szkoły i budowanie jej wizerunku to ważny temat nie tylko dla dyrektora szkoły, ale także dla nauczycieli w niej pracujących. To trochę tak jak w znanym przysłowiu " Jak cię widzą, tak cię piszą". Można mieć najlepszą ofertę edukacyjną szkoły, najlepszą kadrę i infrastrukturę szkolną, ale osoby potencjalnie zainteresowane muszą się jeszcze o tym dowiedzieć. I nie ma tu znaczenia czy jest to mała prywatna szkoła językowa, przedszkole, szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa, czy też inna placówka edukacyjna. Promocja i wizerunek są tak samo ważne dla każdego.

Visit our website

Jak promować szkołę?

Warto pamiętać o tym, że nie ma złotego kluczyka lub specjalnego zaklęcia, dzięki któremu spowodujemy, że ktoś spojrzy na nas przychylnym okiem. Nie ma też jednego gotowego schematu, bo każda szkoła jest inna, inni są uczniowie, rodzice i inni są nauczyciele.

Na wizerunek i lojalność trzeba zapracować tak jak w każdej innej dziedzinie życia organizując odpowiednie działania i pracę nauczycieli zatrudnionych w placówce.


Jak opracować system promocji szkoły?

Na początek warto odpowiedzieć na trzy pytania.


  • Kim jest nasz klient? (persona, grupa docelowa) - do kogo kierujemy naszą szkolną ofertę?

  • Jak wygląda oferta? (produkt, usługa) - co szkoła ma do zaoferowania?

  • Jaki jest nasz cel? (na czym nam zależy) - co chcemy osiągnąć prowadząc działania promocyjne i wizerunkowe?


Przed przystąpieniem do działań promocyjnych warto odpowiedzieć na te trzy pytania, na które odpowiedź wcale nie jest prosta i może składać się z wielu wątków. Bo przecież klientem może być rodzic i uczeń, oferta może być rozbudowana, a droga dotarcia do poszczególnych grup docelowych i cel do osiągnięcia różny.


Jakie są sprawdzone sposoby i zasady promocji szkoły?


  1. Strona internetowa. To najważniejszy element promocji szkoły. Strona internetowa powinna być łatwa do przeglądania i zawierać informacje na temat programów i wydarzeń, a także zdjęcia i filmy, które pokazują codzienne życie w szkole. Strona powinna posiadać łatwą do zapamiętania domenę, być stale aktualizowana, responsywna (czyli prezentować się dobrze na komputerach i małych ekranach smartfonów), posiadać certyfikat SSL (mała kłódka w pasku adresu przed domeną) oraz spełniać wymagania standardu dostępności cyfrowej WCAG.

  2. Sieci społecznościowe. Współczesne media społecznościowe są doskonałym narzędziem do promocji placówki edukacyjnej. Warto wybrać 2-3 platformy społecznościowe takie jak Facebook, YouTube, Instagram lub LinkedIn i dbać o aktualizację zamieszczanych tam materiałów. Udział w różnego rodzaju wydarzeniach społecznościowych, takich jak kampanie marketingowe, konkursy wiedzy, quizy, itp. są dobrym sposobem na zdobycie nowych uczniów i budowanie pozytywnego wizerunku szkoły.

  3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Firmy i lokalne media to dobry sposób na dotarcie do potencjalnych uczniów i rodziców. Warto utrzymywać kontakty z przedstawicielami lokalnych przedsiębiorstw, dziennikarzami i właścicielami lokalnych portali internetowych, aby zapewnić regularne publikacje dotyczące szkoły i wydarzeń z nią związanych. Warto też organizować lub współorganizować lokalne wydarzenia i dni otwarte, aby pokazać potencjalnym uczniom i rodzicom, jak działa szkoła i co ma do zaoferowania.


Pomysłów zawierających formy promocji szkoły lub innej placówki oświatowej może być więcej:


  • Prowadzenie szkolnego bloga zawierającego relacje z wydarzeń

  • Newslettery kierowane do bazy subskrybentów opisujące działania szkoły

  • Szkolny vlog lub podcast zawierający zaproszenia na szkolne wydarzenia lub informujący o szkolnych działaniach

  • Webinary w formie spotkań na żywo lub z dostępem do nagrań zawierające treści atrakcyjne dla grupy odbiorców

  • Lead magnet, czyli ebook, poradnik lub inna publikacja, która zachęci do zapoznania się z ofertą placówki


Promowanie i budowanie wizerunku szkoły wymaga wielu wysiłków i działań marketingowych po stronie dyrektora placówki edukacyjnej i nauczycieli. Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie wybranych narzędzi promocji oraz ciągła analiza działań marketingowych. O tym jak promować szkołę i budować jej wizerunek oraz o tym jak to robić skutecznie dowiesz się podczas tego szkolenia. W działania promocyjne warto też zaangażować wszystkich nauczycieli z placówki. Można to zrobić zamawiając szkolenie rady pedagogicznej z katalogu szkoleń.



Zobacz też:

Canva dla nauczycieli. Jak wykorzystać program Canva w działaniach promocyjnych placówki edukacyjnej?


Zobacz więcej:

Strona internetowa: https://aktywnynauczyciel.pl

Katalog szkoleń Rad Pedagogicznych: https://aktywnynauczyciel.pl/rady-pedagogiczne

Program Laboratoria Przyszłości: https://aktywnynauczyciel.pl/laboratoria-przyszlosci


Szkolenia dla nauczycieli
  • Start
  • Rady Pedagogiczne
  • Pracownie AI i STEM
  • Darmowe webinary
  • Wideoszkolenia
  • Wiedza
  • Strefa korzyści
  • Pomoce dydaktyczne
  • Pakiety szkoleń
  • Pakiet edukacja 360
  • Kontakt
  • Zaloguj się...

kontakt@aktywnynauczyciel.pl

Akredytacja Pomorskiego Kuratora Oświaty

Wpis do ewidencji Placówek Doskonalenia Nauczycieli prowadzonej przez woj. pomorskie nr 3/2020

Copyright ©2025 2AM

Aktywny Nauczyciel Facebook
Aktywny Nauczyciel YouTube
Aktywny Nauczyciel Instagram
Aktywny Nauczyciel Instagram
Aktywny Nauczyciel Linkedin
Cookies
Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.

Necessary cookies are crucial for the website to function and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.


Functional cookies enable the website to provide enhanced functionality and personalization. They may be set by us or by third party providers whose services we have added to our pages. If you do not allow these cookies then some or all of these services may not function properly.


Targeting cookies may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies, you will experience less targeted advertising.


Performance cookies allow us to count visits and traffic sources so we can measure and improve the performance of our site. They help us to know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies we will not know when you have visited our site, and will not be able to monitor its performance.


Uncategorized cookies are cookies that don’t have a category according to their type or purporse.